mandag 5. mars 2012

Ungers plikter?

Har de siste to ukene vært "alenemamma", mens gubben har vært borte på jobb. Stort sett går det veldig greit men ikke denne gangen. Den dagen han dro avgårde for 2 uker siden , startet jeg 4 dagers sykeleie, mens ungene hadde vinterferie. Istedet for å kose oss ute, ble det masse innetid her hjemme, med kortspilling og Nintendo DS mens jeg sov meg frisk.

Istedet for at jeg stelte for ungene, så dulla dem med mamman sin. Dem passet på så jeg alltid hadde drikke tilgjenglig og dem henta ved osv. Mat fiksa dem selv. Hadde heldigvis masse pølser osv så den biten gjikk også greit.
Men samvittigheten min sier at det skal ikke være sånn!

Hadde jeg bare hatt nok BPA timer og ikke minst assistenter de dagene jeg var syk så hadde dem sluppet å leike sykepleiere på heltid i vinterferien sin.

Mammahjerte blør litt i slike tilfeller altså.
Unger skal være unger.
Unger skal hjelpe til når det trengs , og de skal hjelpe til  fordi det er endel av livets harde skole å lære seg daglig-dagse gjøremål. men ;
IKKE FORDI DEM MÅ.


men den siste helga i vinterferien fikk i kost oss litt da. Sammen utenfor husets 4 mørke vegger...

og forrige uke hadde jeg den store møteuka. (kommer tilbake med mer om den senere i kveld)

1 kommentar:

Bling's blogg sa...

ikke rart mamma <3 blør. du har fantastiske barn, og og er en veldig god mor - men fortjener å få nok BPA når DU trenger det sånn at du kan få være den mammaen du virkelig er!
kjemper med deg!