fredag 9. mars 2012

Nav

For 2 uker siden sendte jeg en mail til min saksbehandler i NAV, og da jeg enda ikke har fått svar ringte jeg NAV sentralt i dag. Ba dem pent om å sette meg over til min saksbehandler. men neida, dem kunne ikke finne navnet hennes i sine lister. Og da ante jeg uråd. Hadde hun slutta ?


Skynde meg så kjapt jeg kunne ut i bilen og kjørte nedover til Nav-kontoret vårt. Og jada.... frøken M hadde slutta og jeg hadde ikke automatisk fått meg nye saksbehandler. Der og da kjente jeg ett stort sinne blomstre opp. Hvordan er det mulig å slutte midt i en sak uten og gi saken videre?. Er en av min viktigste saker som som angår fremtiden min som skal avgjøres. Men det lar seg jo ikke gjøres uten saksbehandler.

Jeg skulle få en ny en da. som visstnok skal ringe meg snarest. Får håpe han gjør det da, så jeg får  atter engang brukt masse tid som vi har overflod av og meningsløs engergi på å fortelle hele sykdomsforløpet og blottlegge min funksjonsevne nok engang til en uviten saksbehandler, som bare sier ja ja og til tilslutt NEI.

 Må si jeg gleder meg.......

Inntill det møtet får jeg heller fortrenge alle ukens nedturer og heller glede meg over nyvasket hus og at det er helg. 


4 kommentarer:

Anonym sa...

For en prøvelse!

Og så irriterende, frustrerende.

Jeg regner med at du har kopi av historien din slik at du kan levere den til den nye saksbehandleren din og dermed slipper å gjenta deg selv?

Håper at helgen din blir god, nyvasket hus er oppløftende iallfall!

chanti sa...

Egne notater? tror du lille somlete meg har tatt vare på det da? hehe. nei krysser fingrene for at dem har de liggende i en mappe der, og så langt har helga vært bra. så den blir helt sikkert fin resten av den også:)

Alexia sa...

Håper de finner mappa ja. Helt utrolig egentlig, at de skal ha så dårlig system. Ha en fin helg i nyvasket hus hvertfall!

Mari sa...

Det er helt tullete hvor dårlig slike ting fungerer. Selv har jeg vært utsatt for følgende hos min "fast"lege: Møtte den første vikaren og fikk oppfølging hos han. Det syns jeg var greit. Så kom fastlegen tilbake, og jeg måtte forklare meg på nytt og fortsette hos henne. Det tok ikke lang tid før en NY vikar var på plass, og denne vikaren fikk igjen vikar! Går det virkelig an!? Det verste var jo at den nyeste vikaren ikke ante hva jeg var der for. Det hele endte jo med at jeg ikke fikk noe av det jeg burde hatt og har bare blitt verre, så jeg byttet like gjerne legekontor og er fornøyd med min nåværende lege.

Jeg kjenner på frustrasjonen din over å legge ut om seg selv hele tiden. Jeg fikk utdelt saksbehandler hos NAV, møtte opp, la ut om meg selv - møtte en forståelse jeg ikke forventet. Tror du ikke hun ble sykmeldt og at jeg nå må legge ut alt på nytt igjen!?

Frustrerende og gir meg ikke noe mindre plager for å si det sånn!

Ps: Den pakken din er forsinket, men den kommer etter hvert. Bedre sent enn aldri ;-)