søndag 8. januar 2012

En perfekt hverdag?

Leste i dag en artikkeli på tv2.no

http://www.tv2.no/gmn/facebook-er-skummelt-for-selvfoelelsen-3537729.html#.TwmV6DZLjMw.facebook

Der dem tar opp den perfekte verden vi omgir oss med på facebook. De aller fleste av mine venner som oppdatere ofte , fremhever den perfekte familien dem har. Hvor glade dem er i hverandre. Begynner å bli lei av: bakt 12 brød i dag, deilig med 5 retters middag midt i uka, har vaska 3 soverom, bare 5 igjen, løpte 5 mil i dag og sykla 10 min igår......

Har dem en så perfekt familie som dem beskriver? krangler dem aldri? kjøper dem aldri brød selv, bruker torosupper til middag?

Og ja.... jeg har faktisk skrytt av meg og mine på facebook selv noen ganger, men det er fordi det har vært grunn til det. Når en unge som ikke har lært seg å sykle før han er nesten 8 år og får seg en 3-hjuling med hjelpemotor så er det grunn til å være en stolt mor, på guttongens vegne.

og når man endelig klarer å gå 2 km i ett strekk uten pause når man sliter med gangen, da har man lov til å være litt kry. Men føler ikke behov for å skryte om det hver eneste dag liksom..

Flere som er enige ?

Ingen kommentarer: